FAQ - najczęściej zadawane pytania

  • W jaki sposób mam rozpocząć prace w programie SendSystem, od czego zacząć?

    Szczegółową informację, w jaki sposób rozpocząć pracę w programie, a także wiele innych cennych informacji dotyczących obsługi programu, odnajdą Państwo w zakładce w programie Pomoc - Jak rozpocząć pracę. Zachęcam do lektury, a jeżeli cokolwiek okazałoby się niezrozumiałe proszę kontaktować się Biurem Obsługi Klienta Producenta.

  • Jakie są wymagania sprzętowe?

    Program pracuje w środowisku Windows. Jedynym wymaganiem dotyczącym komputera jest zainstalowany i sprawnie działający na nim system Windows (XP, Vista, 7, 8). Nie ma specjalnych wymagań, co do procesora, choć dla zachowania właściwego tempa prac zalecane jest Pentium od 200 MHz.

    Zalecana minimalna pamięć operacyjna RAM 512 MB.

    Optymalna rozdzielczość ekranu: 1024x768. Przy ustawieniu mniejszej rozdzielczości formularze programu nie będą się mieścić w całości na ekranie.

    Zalecane ustawienie kolorów High Color (16 bitów) lub wyższe.

    Cały program wraz ze spodziewanym rozmiarem wprowadzonych danych zajmie na dysku ok. 100 MB.

    Z uwagi na wydruki w trybie graficznym zalecane są drukarki atramentowe lub laserowe. Możliwe jest także wydrukowanie danych na oryginalnych formularzach operatorów. Konieczne jest wtedy posiadanie drukarki igłowej.

  • Jak wygląda bezpłatna pomoc w zakresie obsługi programu?

    Nabywając program SendSystem otrzymują Państwo pakiet serwisowy aktywny przez 6 miesięcy od daty zakupu programu.

    W jego ramach posiadacie Państwo dostęp do najnowszych wersji programu oraz wsparcie merytoryczno-techniczne, czyli pomoc dotyczącą obsługi programu oraz ewentualnych problemów technicznych.

  • Jaki jest koszt przedłużenia opieki serwisowej na kolejne 6-miesięczne okresy oraz wykupienie aktualizacji programu?

    Po upływie sześciomiesięcznego okresu opieki serwisowej, w celu jej przedłużenia należy wykupić aktualizację programu na kolejne 6 miesięcy w cenie 39,84 zł netto.

  • Bardzo mi się spodobała idea Państwa programu, zastanawiam się, czy jest on również dostępny na platformach Mac OS lub czy mają Państwo tą platformę w planach?

    Program SendSystem jest kompatybilny z MS Windows, nie mniej jednak można korzystać z niego również na innych systemach operacyjnych, z wykorzystaniem emulatorów Windows.

  • Czy program działa w sieci?

    Program jest oferowany w wersji jednostanowiskowej z możliwością dokupienia dodatkowego stanowiska. Dodatkowe licencje można użytkować w przypadku potrzeby użytkowania programu na kilku stanowiskach, lecz z wykorzystaniem odrębnej bazy danych. Wprowadzone przy rejestracji dane nadawcy we wszystkich lokalizacjach będą takie same, a w przypadku ich zmiany na jednym ze stanowisk dane te zostaną zapamiętane na serwerze i zmienione w pozostałych lokalizacjach.

  • Czy jest możliwość logowania się na różne konta z zastosowaniem haseł?

    Program SendSystem nie posiada ograniczeń co do ilości użytkowników korzystających z programu. Dla każdego z nich administrator może nadać indywidualny zakres uprawnień.

  • W jaki sposób mogę zmienić dane nadawcy?

    Dane nadawcy zmienia się System - Ustawienia. Zgodnie z umową licencyjną dane można zmienić dwukrotnie w ramach jednego aktywnego pakietu serwisowego (6 m-cy).

  • Mam zakupioną wersję wielostanowiskową, drugi program jest w innym oddziale tam mamy inny adres, jak mogę takie dane zmienić?

    Dane nadawcy zmienia się w programie: System - Ustawienia. Zgodnie z umową licencyjną dane można zmienić dwukrotnie w ramach jednego aktywnego pakietu serwisowego (6 m-cy).

    Proszę jednak pamiętać, że w przypadku ich zmiany na jednym ze stanowisk, dane te zostaną zapamiętany na serwerze i zmienione w pozostałych lokalizacjach.

  • Czy mogę wydrukować zestawienia dla pakujących przesyłki?

    Zestawienia zbiorcze można wydrukować dla każdego z operatorów. W przypadku Poczty Polskiej oraz InPost istnieje możliwość zestawienia zbiorczego dla wszystkich typów przesyłek (Filtruj - Poczta Polska - Zestawienia - Zestawienia zbiorcze/ Filtruj - InPost - Listy/Paczki - Książka nadawcza ).

  • Czy program SendSystem obsługuje bazę adresową nieograniczonej wielkości?

    W programie SendSystem baza adresowa nie ma ograniczeń co do wielkości.

  • Czy jest możliwość importu danych adresowych do książki adresowej w SendSystem jedynie z dowolnego pliku zapisanego na twardym dysku komputera? Mam stworzoną listę adresów w pliku Excel (.txt, na potrzeby importu). Czy taki najprostszy import również jest możliwy w Państwa systemie?

    Tak, jak najbardziej możliwe jest wykonanie schematu importu opisanego pliku. Plik .txt to standardowy plik, który jest eksportowany z większości aplikacji czy sklepów internetowych, dlatego też usługa importu z obcych programów nie jest różnicowana pod względem pochodzenia pliku

  • Czy istnieje możliwość zaimportowania wysyłek z posiadanego sklepu internetowego?

    Tak, program umożliwia import danych z obcych systemów. Dla zwiększenia możliwości i elastyczności importu, jest on zawsze przeprowadzany z plików tekstowych, w których w każdym wierszu znajdują się dane dotyczące jednej przesyłki, przedzielone delimiterem (preferowany jest średnik).

    Z producentem należy ustalić jakie dane chcą Państwo importować oraz ich kolejność w każdym wierszu, aby mógł on wykonać schemat importu odpowiadającemu danym. Wszystkie dane, które można zaimportować znajdują się w załączonym pliku(dodatkowa specyfikacja importu w pliku PDF).

    Opcja wykonania schematu Importu jest dodatkowo płatna - 39,84 zł netto.

    Należy z programu wygenerować plik z rozszerzeniem *.csv wraz z dokładnym określeniem, która kolumna jaki typ danych zawiera. Np. w pliku *.csv będą to dane:

    META, Jan Kowalski; list;1;0; 123.50;2007-01-23;ul. Porzeczkowa 6; 54-433; Wrocław;

    proszę to oznaczyć:

    META - nazwa skrócona
    Jan Kowalski - nazwa 1
    list - rodzaj przesyłki, występować także będą 2 - paczka, 3 -przesyłka pobraniowa
    1 - wartość logiczna (0,1) oznaczająca, czy list jest polecony (1- tak, 0-nie)
    123.50 - wartość przesyłki
    2007-01-23 - data nadania
    ul. Porzeczkowa 6 - adres
    54-433 - kod pocztowy
    Wrocław - miasto

    Przesłany do Producenta plik *.csv wraz z dokładnym opisem umożliwi szybkie sprawdzenie czy import danych z Państwa programu do programu SendSystem będzie możliwy.

    Więcej: Wymiana danych z programem SendSystem

  • Czy SendSystem ma opcje nadawania przesyłce unikalnego numeru zamówienia ze sklepu internetowego ?

    W programie SendSystem import z innych programów umożliwia wykorzystanie pola Notatki do zapisania informacji dla Państwa istotnych, a nie będących składową przesyłki. Tu można wpisać np. indywidualny numer zamówienia złożonego w sklepie internetowym. Pole Notatki można w programie przeszukiwać.

  • Prowadzę sprzedaż na Allegro, czy mogę generować wysyłki dla kupujących na moich aukcjach?

    Tak, dla sprzedających na Allegro dostępny jest Import Danych z Allegro, który umożliwia zaimportowanie danych kupujących na aukcjach. Abonament Allegro można zakupić w dwóch wariantach: na 6 m-cy w cenie 49 zł brutto lub na 12 m-cy w cenie 89 zł brutto.

  • Proszę mi powiedzieć, czy program automatycznie się aktualizuje czy trzeba robić to ręcznie, bo w programie nie widzę funkcji "Aktualizacja".

    Jeżeli została udostępniona nowa wersja programu i posiadają Państwo dostęp do Internetu oraz aktywny Pakiet serwisowy, informacja o aktualizacji pojawi się automatycznie przy uruchamianiu programu.

  • Czy program ma możliwość drukowania tzw. R na kopertach a później sporządzenie książki nadawczej z danego dnia (tak jak w formie papierowej)?

    Program SendSystem posiada możliwość nadruku numeru nadania (w przypadku Poczty Polskiej należy zakres numerów otrzymanego pakietu wprowadzić do programu) oraz sporządzania i drukowania książki nadawczej dla poszczególnych przesyłek.

  • Posiadam umowę z Pocztą. Czy program sam generuje numery przesyłek, czy nadaje je Poczta?

    Program SendSystem drukuje kolejne numery nadań, po wcześniejszym wpisaniu zakresu numerycznego nadanego przez Pocztę Polską w System - Numery nadań.

  • W jaki sposób mogę zobaczyć tylko przesyłki pobraniowe?

    Aby wyfiltrować tylko określony rodzaj przesyłki, należy skorzystać z szybkiego filtra, który znajduje się w prawej, dolnej części okna programu. Klikając na odpowiedni rodzaj przesyłki, można wybrać lub usunąć daną przesyłkę z filtrowania.

  • Czy program tylko działa z drukarkami Brother?

    Do wydruku kopert, zestawień, adresów pomocniczych można stosować drukarki igłowe, atramentowe lub laserowe, natomiast do wydruku etykiet na chwilę obecną można korzystać jedynie z drukarek firmy Brother.

  • Czy program samodzielnie archiwizuje dane?

    Program SendSystem nie posiada systemu automatycznego archiwowania danych. Aby wykonać archiwum danych należy skorzystać z funkcji dostępnej w System - Kopie rezerwowe - Archiwizacja.

  • Czy SendSystem ma możliwość wygenerowania plików typu PDF?

    Tak, istnieje możliwość generowania wszystkich dostępnych w programie wydruków w formacie PDF. Sporządzając wydruk, należy kliknąć na Podgląd i na nim (w górnej części okna) znajdują się dwie ikony PDF. PDF Opcje konfiguruje zapis lub ewentualną wysyłkę pliku, natomiast po kliknięciu w drugą ikonę wydruk jest zapisywany lub dodatkowo wysyłany jako załącznik do e-mail lub otwierany w programie Acrobat Reader.

  • Dlaczego, gdy drukuję przelewy to drukuje mi się tylko pierwszy?

    Aby wydrukować jednorazowo wszystkie przygotowane przelewy należy w Ustawieniach wydruku zaznaczyć odpowiedni zakres: Bieżąca pozycja, Zaznaczone pozycje oraz Wszystkie pozycje. Po wybraniu odpowiedniej opcji program wydrukuje określony zakres .

  • Czy jest możliwość poukładania adresatów alfabetycznie?

    Pozycje w tabelach zazwyczaj wyświetlane i drukowane są w fizycznej kolejności dopisywania.

    W większości nagłówków tabel (w tym w Adresatach), w lewym górnym rogu widnieje mała ikona w postaci „kółka”. Klikając na nagłówek, można uzyskać uporządkowanie danej kolumny tabeli według kolejności (np. według dat, kwot, nazw adresatów, itd.). Wówczas wspomniana ikona zmieni swój kształt z „kółka” na „trójkąt”.

    Uporządkowanie może być: rosnące – „trójkąt wierzchołkiem w górę” lub malejące –„ trójkąt wierzchołkiem w dół”. Gdy w żadnym nagłówku tabeli nie ma trójkątnej ikony oznacza to, że pozycje prezentowane są w kolejności wprowadzania.

  • Czy na naklejkach adresowych na jednej karcie mam możliwość wprowadzenia kilku adresatów?

    Ilość etykiet drukowanych jednocześnie (w przypadku etykiet drukowanych na A4) lub jedna po drugiej przy drukowaniu na drukarce etykiet Brother jest uzależniona od zakresu zaznaczonego w Ustawieniach wydruku. Mamy tu do wyboru: Bieżąca pozycja, Zaznaczone pozycje, Wszystkie pozycje.

  • Czy po wydrukowaniu listy z przesyłkami program sam je przeniesie do bazy Wysłane?

    Aby zrealizowane przesyłki znalazły się w bazie Wysłane należy wybrać w module Do wysłania opcję Przenieś, a następnie zaznaczyć dane, które chcemy przenieś.

  • W jaki sposób mogę usunąć danego adresata z listy? Program mi nie pozwala…

    Danego adresata można usunąć z listy, wybierając opcję Usuń z górnego menu. Jeżeli przy próbie usunięcia adresata pojawia się komunikat: “ Adresat jest stosowany w zapisie obsługi pocztowej. Usunięcie tego adresata jest niemożliwe” oznacza to, że w programie znajduje się przesyłka zaadresowana na tę osobę/firmę. W takiej sytuacji należy w pierwszej kolejności usunąć daną przesyłkę, a dopiero później adresata. Proszę pamiętać, że trwałe usunięcie pozycji w programie następuje dopiero po wybraniu opcji “Usuń skreślone pozycje”. Opcja przekreślania pozwala na eliminowanie określonych pozycji np. przy stosowaniu Filtruj.

  • Co miesiąc planuję wysyłkę około 100 listów poleconych Pocztą Polską, w jaki sposób mogę zastąpić tradycyjną książkę nadawczą?

    Książkę nadawczą w naszym programie można wygenerować do wydruku na podstawie wprowadzonych przesyłek (gdy są nadane pakiet nadań) i zapisać do pliku pdf.

    Można także wygenerować plik XML, który następnie importuje się do Elektronicznego Nadawcy. Tam przydzielane są numery nadań i generowana jest książka nadawcza.

  • Chcę oddać program, w jaki sposób mogę tego dokonać? Nie instalowałem programu, nie wykorzystałem kodu..

    W przypadku, gdy program nie został zainstalowany ma zastosowanie punkt IV Regulaminu, który mówi:

    1. Zgodnie z Ustawą z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie praw konsumentów, nabywca zawierający umowę na odległość ma prawo odstąpienia od umowy kupna towaru w terminie 10 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia zamówionego towaru. Akceptacja postanowień niniejszego regulaminu równoznaczna jest w skutkach z poinformowaniem Kupującego o prawie odstąpienia od umowy w powyżej wskazanym terminie.

    2. Zwrot towaru zakupionego na odległość jest możliwy tylko wtedy, gdy towar znajduje się w stanie nienaruszonym tzn. gdy Kupujący nie zainstalował i nie zarejestrował programu, czyli nie użył kodu licencyjnego. Kupujący zobowiązany jest przesłać, w ciągu 10 dni od dnia otrzymania e-maila z linkiem i kodem rejestracyjnym: pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres pocztowy: Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT, ul. Chojnowska 76-78, 59-220 Legnica.

    3. Zapłacona kwota zostanie zwrócona na podane konto bankowe w terminie 14 dni od daty otrzymania podpisanych stosownych dokumentów (odstąpienia od umowy, kopii faktury korekty, gdy zakup został potwierdzony fakturą Vat).

    4. W celu zachowania gwarancji i prawa odstąpienia od umowy zawsze przed odebraniem przesyłki z poczty lub od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu podczas transportu. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan naklejonych plomb na opakowaniu. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub, gdy plomby są zerwane należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się jak najszybciej ze sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy. Sprawdzenie przesyłki przy odbiorze jest niezbędnym warunkiem uwzględnienia ewentualnych roszczeń Kupującego z tytułu uszkodzenia czy okradzenia przesyłki w transporcie (zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. - Prawo przewozowe /Dz. U. z 1995 r., Nr 119, poz. 575 z późn. zm./).

  • Chcę oddać program, bo nie spełnia on moich oczekiwań. W jaki sposób mogę tego dokonać?

    Jeżeli program został zainstalowany i zarejestrowany nie ma możliwości jego zwrotu.

    W celu zapoznania się z funkcjonalnościami i obsługą programu producent zapewnia dostęp do wersji testowej ( http://www.sendsystem.pl/pobierz-wersje-testowa ), dlatego też użytkownik ma możliwość sprawdzenia aplikacji pod względem dopasowania do swoich potrzeb.

  • Program każe mi się zarejestrować, a ja chciałem tylko zobaczyć jak wygląda. Jak mogę ominąć rejestrację?

    W celu uruchomienia pełnej wersji programu SendSystem wymagana jest jego rejestracja, której nie można ominąć. W celu zapoznania się z funkcjonalnościami i obsługą programu zachęcamy do pobrania bezpłatnej wersji testowej ( http://www.sendsystem.pl/pobierz-wersje-testowa ).

  • Licencjobiorca ma prawo do wykonania wyłącznie dla potrzeb archiwalnych jednej kopii nośnika z Programem. Jak tego dokonać w programie?

    Instalacja programu zawsze w całości znajduje się w jednym folderze. Aby przygotować wersję archiwalną należy zapisać na zewnętrznym nośniku folder, w którym znajduje się instalacja programu. W przypadku konieczności odtworzenia instalacji wystarczy zapisany wcześniej folder z instalacją programu przekopiować na dysk lokalny komputera.

  • Jeżeli nie znalazłaś/eś odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami drogą e-mailową!

Polecamy